Peace&Love

Denna otroligt underbara festival, Peace&Love. Det var sjukt bra band, grymt glada och trevliga människor och såklart en hel del alkohol. Men dock inte alltför mycket för min del faktiskt. Jag ville ju faktiskt se banden OCH komma ihåg dem.

Torsdagen började lugnt, eller ja. Jag var full vid 16 snåret, men därefter drack jag inte så mycket mer. Men hur som helst, så började det med Markus Krunegård för våran del. (De jag åkte med diggar honom) Men jag pallade inte mer än två låtar, då jag var ganska full och så låter han ju som han gör. Jag gick och satte mej i gräset istället. Kvällen fortsatte med The Hives, som kanske inte är mitt favorit band direkt. Men efter konserten så inser jag att jag helt klart har underskattat dem. Kikade sedan lite på Jason Mraz, innan de bar av mot Manu Chao. Men som ni kanske kan lista ut så pallar jag inte med honom heller, så jag träffade Christian och jag hängde på honom för att kolla på Sabaton istället. Sen blidde det lite Mando Diao, fast inte alltför mycket. Efter det som kom dagens höjdpunkt, In Flames! De var helt otroligt bra live! De vill jag garanterat se igen. När In Flames hade spelat klar bar det av mot campingen igen, tänkte festa lite. Men mina tältkamrater ville sova, så då gjorde jag det med. Trångt varmt och äckligt var det.

Fredagen så vaknar jag upp ganska bakis, hur nu det kunde komma sig? Fredagen var helt klart den bästa dagen, men det visste jag redan innan. Jag skulle vilja hoppa till den största höjdpunkten direkt, men jag ska ta allt i ordning. Det var inga bra band (enligt mej) som skulle spela innan 20,15. Så vi tog det ganska lugnt, gick och kollade lite på Mikael Wiehe & Ebba Forsberg. De var rätt bra, skönt att bara sitta och lyssna på. Sen var det bara en väntan... 18.45 så skulle Alex kolla på The Hellacopters, men jag ville inte det. Jag skulle stå längst fram på Thåström,  så när hon drog för att kolla på dem, små sprang jag fram till scenen där Thåström skulle spela 1,5 h senare. Det satt redan ett 30 tal personer där när jag kom, men jag hamnade längst fram. Jag stod längst fram under hela Thåström. Det var underbart, alldeles underbart! Jag kan inte beskriva det, jag stod där och sjöng med i varenda låt. Hela texterna, hela låtarna. Jag måste erkänna att det kom en och annan tår när han först intog scenen. För att hämta mej lite efter Thåström, så mötte jag upp Alex och hon följde med mej in i ett öltält. Där satt vi och jag hällde i mej tre ooze på mindre än en halv timme, kan ju lova att jag fick springa och kissa sen.. Vi satt där ett tag drog för att så en skymt av Sex Pistols, ingen av oss är något fan av dem. Sedan så bar det av för att se The Haunted. Även de var helt underbara, jag stod och hoppade och skrek och självklart så sjöng jag med! Efter att de hade spelat så var meningen att jag skulle kolla på Kent, men det blev inte riktigt så. Jag hamnade i ett öltält istället medans Alex drog med de andra på Kent. Efter det att Kent spelat klart så bar det av till campingen och denna kväll eller ja snarare natt blev det fest. Till 4 åtminstånde.

Lördag vaknade jag vid 11 efter ca sju timmars riktigt skön sömn faktiskt. Öronproppar och att jag sov i förtältet kan ha varit förklaringen till det hela. Bestämde oss för att gå och duscha, det gjorde vi även på fredagen och då var vattnet varmt. Men det var det definitivt inte på lördagen. Det var iskallt, så kallt att man tappade andan när man ställde sig där. Men samtidigt så hade jag ingen lust med att gå runt med flottigt hår, så det var bara till att duscha det. Vi visste redan från början att lördagen skulle bli den sämsta dagen, bandmässigt. Vi drog till Kupolen ett tag på eftermiddagen. Käkade lite och så. För att sedan dra tillbaka till campingen för att sova en stund. Vid halv fem skulle skulle de andra se Veronica Maggio, jag och Alex tänkte att vi lika gärna kunde gå till området likväl som att sitta på campingen. Sagt och gjort, Alex och jag gick väl mest bara omkring, käkade och så. Innan det var dags för Sugarplum Fairy, de är väl helt okej. Sjung och dansvänlig musik. Men de är på tok för diviga för min smak, så bra är de inte som de tror.. Sen blev det öltält, haha. Innan det var dags för Mustasch som är sjukt bra live. Blev öltält sen igen, men inget att dricka för min del för att jag hade lyckats med att tappa mina pengar. Bra jobbat Jessica! Satt där och snackade lite innan jag och Alex drog vidare för att få en skymt av W.A.S.P. rätt okej ändå. Vi stannade inte alltför länge, hon skulle vidare till Johnossi och jag till Dark Funeral. Där skilldes vi åt, hon skulle åka hem sedan och jag skulle möta upp de andra. När vi alla väl var samlade så kikade vi på Håkan Hellström i ca 15 min, för att sedan dra för att kolla på Lillasyster! Grymt grymt bra, är vad jag har att säga om dem!  Vi drog sedan tillbaka till campingen där vi festade till fem imorse..
 
Kl 6.42 imorse blev vi väckta jag och Markus, någon hade vält vårat tält. Det hade rasat helt, vi for upp och började packa ihop våra saker i tron om att vi minsann inte skulle så sova något mer. Men Markus fixade det där tillslut, så vi kunde sova igen några timmar innan det var dags att gå upp, ta det lite lugnt packa ihop det allra sista och dra iväg till tåget.

Nu är jag hemma och jag kan säga att det är fruktansvärt skönt samtidigt som att det är ritkigt tråkigt. Det var så jävla kul under hela Peace&Love så man ville aldrig att det skulle ta slut, samtidigt som man ville att det just skulle ta slut så att man fick åka hem och duscha, sova. Men förhoppningsvis så åker jag dit nästa år, igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback